marts 21, 2024

Michael Holm vinder IT-Prisen 2024

”IT-Prisen 2024 går til stifter af Systematic, Michael Holm, der med en unik kombination af dyb teknologiforståelse og solid sans for forretning har skabt en af Danmarks mest succesrige it-virksomheder”.

Sådan lød det torsdag aften på IT-Branchens årsmøde, hvor IT-Prisen 2024 blev uddelt.

”Systematic er en af de helt store spillere i branchen og har som en af de få virksomheder herhjemme for længst rundet de magiske 1.000 ansatte. I dag har Systematic 1.200 medarbejdere og fortsætter væksten, med flere medarbejdere og en afdeling i København,” sagde Kaare Danielsen, adm. direktør i Jobindex og medlem af dommerjuryen.

Selv om Michael sidste år valgte at give ansvaret for den daglige ledelse videre, så lever hans værdier videre i dagligdagen i Systematic. Som bestyrelsesformand holder Michael Holm da også stadig en fast hånd på roret.

Michael Holm bestyrelsesformand i Systematic

”Tonen er direkte og stilen ærlig, men humoren er lun. Og har man først vundet Michaels tillid, så har man en allieret for livet. Michaels tilgang til ledelse og forretning har i dag efterladt dybe spor i virksomhedens kultur og bidraget til dens imponerende bedrifter. Som en hyldest til hans enestående resultater, fejrer vi i dag Michael ved at tildele ham IT-Prisen 2024,” sagde Natasha Friis Saxberg, adm. direktør i IT-Branchen.

Det skriver IT-Branchen om Michael Holm

Med en baggrund i datalogi har Michael Holm været drivkraften bag virksomhedens udvikling og vækst, og han har positioneret Systematic som en førende leverandør af softwareløsninger og -services, især inden for sundhedssektoren, forsvaret og den offentlige sektor.

Michael Holms lederskab har været afgørende for at skabe en kultur præget af innovation, kvalitet og pålidelighed. Under hans styring har Systematic udviklet sig til at have en global tilstedeværelse og anerkendelse for sine banebrydende it-løsninger.

Michael Holm, der i dag er bestyrelsesformand for Systematic, har gennem mange år demonstreret et stort engagement i forskellige bestyrelsesroller, drevet af en passion for at skabe positiv forandring i både erhvervslivet og lokalsamfundet.

Om IT-Prisen

IT-Prisen er en pris, der bliver uddelt af brancheorganisationen IT-Branchen. Den tildeles til en person, der på “særlig fremragende vis sætter fokus på den danske it-branche”. Kriterierne for at få prisen er ifølge IT-Branchen, at vedkommende gennem “idéskabelse, drift af forretning eller offentligt hverv bidrager til en positiv udvikling af it-branchen eller dens virksomheder.”

Prisjuryen består af stifterne bag Jobindex og IT-Branchen samt vinderne fra de to forrige år: serieiværksætter Kasper Hulthin og David Heinemeier Hansson, programmør, investor, forfatter og racerkører.

Prisen uddeles hvert år til IT-Branchens årsmøde. Se tidligere vindere.